2010. január 20., szerda

6. Pizzatészta - a lusta emberek receptje

Mint köztudott, a jó és egyszerű pizzatészta aranyat ér. Szerencsére én találtam egyet, ami - a családom és barátaim nagy megelégedettségére - minden szempontból tökéletes. A receptet megtalálod itt is.

Alaprecept:
-1kg liszt
-1 csomag szárított élesztő
-1-2 evőkanál kristálycukor
-1 evőkanál só
-2 evőkanál oregánó
-fél liter langyos víz.

A hozzávalókat összedolgozzuk. Én a vékony tésztájú pizzát szeretem, szóval kb. 2mm vastagra nyújtom. Azonnal mehet rá a szósz és a feltét, majd usgyi a sütőbe. 200 fokon 10-12 percig sütöm, vastagabb tészta esetén 12-14 perc az ideális.

Pár megjegyzés:
Jó minőségű liszt esetén a tészta állaga tökéletes lesz a formázáshoz ezekkel az arányokkal. Amennyiben túl lágy egy-két evőkanál lisztet még rakhatunk bele, túl kemény tészta esetén 2-3cl vizet adjunk hozzá. Ne féljünk belerakni a sót és a cukrot, nyugodtan lehet púpozott a kanál. Nem rontja el. Az oregánót helyettesíthetjük más zöld fűszerrel is, nekem ez jött be leginkább.
A pizza szósz recept hamarosan.

Szép napot!

2 megjegyzés:

  1. Ezt a receptet keresem régóta. Köszi!

    Évi

    VálaszTörlés
  2. kipróbálom vazze,biztos jó lesz:) név: Gyúrós Vazze

    VálaszTörlés