2010. január 27., szerda

11. Lisztérzékenység, avagy a blog átalakulása

Sajnos nem csak szerencse ér minket mostanság. A legfrissebb hír sajnos megváltoztatja a blog arculatát, de valahogy nem a blogot sajnálom, és nem magamat. Ugyanis kiderült, hogy a kicsi feleségem lisztérzékeny. Nem tudom, ki-mit tud erről a betegségről -bevallom őszintén- én eddig nem sokat. A legfontosabb és egyben legrosszabb, amit tudni kell róla: nem lehet kigyógyulni belőle. Ha lisztérzékeny vagy, életed végéig gluténmentes diétát kell tartanod. Elsőre nem tűnik olyan nehéznek és rossznak, de higgyétek el, ez szinte mindent érint. Jó kis példa: tegnap kapucsínót akart inni az asszony. És mi van a kapucsínóporban? Rozs. Puff neki... És találunk szinte minden élelmiszerben búzát, rozst, zabot vagy árpát. Kicsit vicces de glutén van például a boci csokiban, a ketchupban, a pudingporban, párizsibban. Szinte mindenben.
Szóval a blog kissé átalakul, maradnak a receptek. Csak gluténmentesen. Persze továbbra is Attila módra.

2 megjegyzés:

  1. Sok sikert a főzésben,és feleségednek kitartás!
    Majd idelesek néha lisztmentes receptek miatt!
    A 2éves fiamról is most derült ki,hogy lisztérzékeny...és hát nem könnyű!Mi elsőnek egy kenyérsütő gépet vettünk neki,hogy tudjak neki olcsóbban kenyeret sütni!(sajnos mi nem használhatjuk,mert nem szabad ugyanabban liszes kenyeret is sütni):(
    Olvastam sok helyen,hogy kukoricalisztel lehet helyettesíteni a búzalisztet.Ma sütöttem egy muffint kukoricalisztből...és nem is olyan rossz!Sőőőt!:)
    Szóval hajrá!És sok sikert!

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Megkérdezhetem, hogy a feleségednél hogy derült ki a lisztérzékenysége? Rosszul lett, volt valamilyen tünete? Milyen vizsgálatot végeztek nála?
    Azért kérdezem mert nekem természetgyógyász mondta, hogy lehetséges, hogy az vagyok, erre persze a háziorvosom rázta a fejét!
    Természetgyógyász azt javasolta 2-3 hétig táplálkozzak gluténmentesen, és akkor kiderül!
    De ezt a gluténmentességet sem értem igazán! Miért van pl a terméklistában tejföl, kávé, stb. Hogy kerülhet ezekbe glutén?
    És ha én gluténmentesen eszek, de a tejtermékeket nem iktatom ki teljesen akkor azzal nem ártok a beleimnek? Mert az orvos azt mondta ehetek, ihatok tejtermékeket is, csak kevesebbet!
    Bocsánat a sok kérdésért!

    Üdv: Mónika

    VálaszTörlés